Κάποτε το Digital Marketing ήταν απλώς ένας νέος & διαφορετικός τρόπος διαφήμισης….

O κάθε επιχειρηματίας δημιουργεί ένα ψηφιακό μονοπάτι ώστε να επιφέρει την αύηξηση των πωλήσεων του και των πελατών του. Τα τελευταία χρόνια, βέβαια, η σημασία του digital marketing έχει αποκτήσει άλλες διαστάσεις. Έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος της εικόνας που σχηματίζουν οι πελάτες για μια επιχείρηση. Πλέον δεν είναι αρκετό να έχετε μια ιστοσελίδα ή να δημιουργήσετε κάποια μη στοχευμένη διαφημιστική καμπάνια. Αν δεν ακολουθείτε κάποια digital marketing στρατηγική που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της επιχείρησή σας τότε ο χρόνος δυστυχώς δουλεύει εναντίων σας.

Όσο το διαδίκτυο είναι συνυφασμένο με ό,τι κάνουμε, ο ρόλος του digital marketing καθίσταται αναγκαίος. Ας ρίξουμε μια ματιά γιατί η επιχείρησή σας χρειάζεται το digital marketing για να αναπτυχθεί ώστε να κερδίσει τον ανταγωνισμό κατά κράτος!

1. Συνεχώς Δημιουργούνται καινούριες Πλατφόρμες, Αποκτούν κοινό που αφιερώνει Χρόνο και Χρήμα

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προτιμώνται έντονα ως μέσο εξυπηρέτησης πελατών. Το 25% του παγκόσμιου πληθυσμού βρίσκεται στο Facebook. Το 30% των ατόμων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναφέρουν μια συγκεκριμένη επιχείρηση όταν κάνουν λόγο για τα ορόσημα της ζωής τους. Παρατηρείται πως η γενιά X είναι ελαφρώς πιο πιθανό να αλληλεπιδράσει με μια επιχείρηση στα κοινωνικά μέσα από ότι οι Millennials.

Οι μελέτες αποδεικνύουν ότι ο μέσος άνθρωπος ξοδεύει πάνω από 2 ώρες την ημέρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι έφηβοι, συγκεκριμένα, αφιερώνουν κατά μέσο όρο 9 ώρες. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενσωματώνονται σε ό,τι κάνουν, από το σχολείο, τη δουλειά μέχρι την ψυχαγωγία και τις κοινωνικές συναναστροφές.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι όπου βρίσκονται οι άνθρωποι. Αλλά αγοράζουν πράγματα από εκεί; 1 από τους 10 λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι λένε ότι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι για να αγοράζουν προϊόντα που τους διαφημίζονται. Αφιερώνουν περίπου το 37% του χρόνου τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλληλεπιδρώντας με περιεχόμενο που φέρει συγκεκριμένη επωνυμία.

Το 57% των Millennials δηλώνουν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν προσαρμόσει στους ίδιους τις διαφημίσεις που βλέπουν. Μάλιστα, το 48% των ανθρώπων δηλώνουν ότι πραγματοποίησαν την τελευταία τους διαδικτυακή αγορά λόγω κάποιας διαφήμισης στο Facebook. Το δυσνόητο σε αυτά τα στατιστικά δεδομένα είναι ότι μόνο το 45% των επιχειρηματιών πιστεύουν ότι οι προσπάθειές τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποδίδουν. Σίγουρα υπάρχουν και νικητές και ηττημένοι. Το να έχετε ένα προφίλ και να μοιράζεστε μερικές φορές περιεχόμενο δεν είναι αρκετό. Χρειάζεστε μια social media marketing στρατηγική.

2. Μεθοδικά Βήματα

Οταν δημιουργείτε, για παράδειγμα, μια διαφήμιση σε ένα περιοδικό, κάνετε σίγουρα κάποια στοχοποίηση.  ξέρετε εάν το κοινό-στόχος σας διαβάζει αυτό το περιοδικό. Έχετε κάποιο έλεγχο της τοποθέτησης και του μεγέθους απήχησης. Αυτή η διαφήμιση μπορεί να προσεγγίσει μερικές εκατοντάδες χιλιάδες αναγνώστες. Αλλά ποιο ποσοστό αυτών είναι πραγματικά ο στόχος σας;

Ένα από τα δώρα που μας έχει δώσει το digital marketing είναι η ικανότητα τμηματοποίησης τεράστιων δημογραφικών στοιχείων. Απομονώστε τα σε στοχευμένες ομάδες για να εστιάσετε σε μια συγκεκριμένη κατηγορία ατόμων. Ποιοι είναι αυτοί; Εκείνοι που πιθανότατα αγοράζουν αυτό που πουλάτε. Όταν δράτε στοχευμένα δημιουργείτε μια διαφήμιση που ενδιαφέρει το κοινό-στόχος σας. Έτσι, συνδέεται με το κοινό-στόχος σας σε βαθμό που οι μη στοχευμένες διαφημίσεις αδυνατούν. Αυτή η σύνδεση, δίνει τη δυνατότητα στη διαφήμιση να επηρεάζει τις αποφάσεις τους. Αυτό επιτυγχάνεται χωρίς ενοχλητικές παραδοσιακές τεχνικές διαφήμισης. Δεν προβάλλετε την ίδια διαφήμιση χιλιάδες φορές κατά τη διάρκεια ενός μήνα ή δε διακόπτετε το πρόγραμμα του χρήστη ξανά και ξανά. Επομένως, τι είδους στόχευση είναι δυνατή με το digital marketing;

Ας εξετάσουμε τη διαφήμιση στις μηχανές αναζήτησης. Αυτό περιλαμβάνει το AdWords. Σε αυτήν τη μορφή του digital marketing, στοχεύετε σε άτομα που κάνουν αναζητήσεις στο Google. Το 64% των επισκεπτών ιστοσελίδων προέρχεται από τα αποτελέσματα μηχανών αναζήτησης. Αυτό το ποσοστό ανέρχεται στο 80% για τις επιχειρίσεις που έχουν αξιοποιήσει το SEO. Η διαφήμιση Pay-Per-Click (PPC) σάς επιτρέπει να τοποθετήστε σχεδόν στην κορυφή των αναζητήσεων. Αυτό συμβαίνει ακόμη και αν δεν εμφανιζόταν οργανικά η ιστοσελίδα σας σ’ αυτήν τη θέση. Μπορείτε να στοχεύσετε τις διαφημίσεις σας σε άτομα με συγκεκριμένη συμπεριφορά, ενδιαφέρον ή άλλο αναγνωριστικό.

3. Αξιοποίηση των Αναλύσεων του Digital Marketing

Digital Marketing

Τι γνωρίζετε πραγματικά για την απόδοση μιας τηλεοπτικής διαφήμισης; Ότι μπορείτε να εκτιμήσετε τους καλύτερους χρόνους προβολής μιας διαφήμισης και την καλύτερη δυνατή συχνότητα εάν κάνετε κάποιες δοκιμές. Επίσης, ότι μπορείτε να δημιουργήσετε μια ομάδα εστίασης για να εξετάσετε τα δεδομένα. Σε γενικές γραμμές, όμως, οι πληροφορίες που μπορείτε να αντλήσετε είναι αυτές που σας παρέχει το πρακτορείο σχετικά με τις πωλήσεις σας ή την επίτευξη ενός συγκεκριμένου στόχου marketing. Ας τη συκρίνουμε με μια digital marketing στρατηγική. Με το digital marketing γνωρίζετε τα ακόλουθα για τις διαφημίσεις και τους χρήστες σας:

-Εάν την είδαν πραγματικά.
-Εάν αλληλεπίδρασαν μαζί της.
-Εάν τους άρεσε.
-Εάν παρέμειναν να την παρακολουθούν.
-Εάν τη μοιράστηκαν με κάποιον φίλο.
-Εάν προκάλεσε κάποια άλλη ενέργεια.
-Εάν στη συνέχεια οδήγησε σε αγορά (αυτό είναι σημαντικό όταν αποφασίζετε πώς να δαπανήσετε καλύτερα τα χρήματά σας).

Επίσης, μαθαίνετε πολλά περισσότερα για τα άτομα που αλληλεπιδρούν με αυτήν τη διαφήμιση:

-Ποιος ενδιαφέρεται στην πραγματικότητα για τις διαφημίσεις σας.
-Πώς μπορεί να είναι.
-Αυτό που τους κάνει να αναλάβουν δράση.
-Ποιος ξοδεύει περισσότερα online.
-Τι κάνουν στο διαδίκτυο.
-Τι χρησιμοποιούν για να σας βρουν στο διαδίκτυο.
-Ποιοι ιστότοποι τους οδήγησαν στη δική σας.

Όλα τα παραπάνω είναι εύκολο να παρακολουθηθούν με κάποιο δωρεάν λογισμικό ανάλυσης, όπως το Google Analytics. Ή μπορείτε να ανακτήσετε ακόμη περισσότερες πληροφορίες με εργαλεία επί πληρωμή. Χρησιμοποιήστε ό,τι μαθαίνετε για να μειώσετε το κόστος marketing, όπου δε βλέπετε κάποια απόδοση επένδυσης. Επενδύστε όπου βλέπετε ότι έχετε τα καλύτερα αποτελέσματα. Προσπαθήστε συνεχώς να βελτιστοποιείτε τις καμπάνιες σας, ώστε να βελτιστοποιήσετε τα αποτελέσματά σας.

Μπορείτε να εξακολουθείτε να επενδύετε στο παραδοσιακό marketing. Πολλές επιχειρήσεις συνδυάσουν τη marketing στρατηγική τους. Σε αυτήν την περίπτωση, η σημασία του digital marketing είναι οι πληροφορίες που λαμβάνετε σχετικά με το ποιοι είναι οι πελάτες σας, τις οποίες μεταφέρετε στις άλλες μεθόδους marketing.

Η εταιριία PCLife έχει εμπιστευτεί το digital marketing της στην εταιρία Digital Future.

4. Mετρήσιμα και Προσαρμόσιμα Δεδομένα του Digital Marketing

Όπως συμβαίνει με όλες τις μορφές marketing, απαιτείται μια αρχική επένδυση για να αυξηθεί η επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας. Όμως, η σημασία του digital marketing για τις μικρές επιχειρήσεις γίνεται ολοφάνερη όταν βλέπετε πόσο εύκολο είναι να προσαρμοστείτε, καθώς αναπτύσσεται η επιχείρησή σας. Για παράδειγμα, οι διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (διαφημίσεις προβολής και αναζήτησης), μπορούν να έχουν έναν ημερήσιο προϋπολογισμό. Έτσι, γνωρίζετε ακριβώς πόσο θα σας κοστίσει αυτή η καμπάνια.

Σε αυτό το στάδιο είναι που αρχίζετε να βλέπετε αποτελέσματα. Δε χρειάζεται να διαπραγματευτείτε ξανά το διαφημιστικό σας χώρο για να συνεχίσετε την προβολή της διαφήμισης. Η διαφήμισή σας συνεχίζεται χωρίς διαλείμματα. Καθώς συνεχίζετε να διαχειρίζεστε αυτήν την επισκεψιμότητα, απλώς αυξάνετε το ημερήσιο κεφάλαιο και ταυτόχρονα τα έσοδά σας. Εάν κάτι δεν αποδίδει στη στρατηγική σας, δε χρειάζεται να περιμένετε να τελειώσει το διαφημιστικό σας συμβόλαιο.

Η σημασία του digital marketing έγκειται στο γεγονός ότι μπορείτε να έχετε άμεσα αποτελέσματα. Αναλύστε τα δεδομένα και πραγματοποιήστε γρήγορες αλλαγές για να μειώσετε τη σπατάλη διαφημιστικών εξόδων. Θα αντιληφθείτε αμέσως πόσο οικονομικό είναι το ψηφιακό marketing για μια μικρή επιχείρηση.

5. Ακολουθήστε την Καταναλωτική Συμπεριφορά

Το 88% των ανθρώπων θεωρούν τις διαδικτυακές αξιολογήσεις προϊόντων σημαντικό μέρος για την απόφαση αγοράς. Ακόμη, το 23% επισκέπτεται την επιχείρησή σας, αφού έχει διαβάσει μια καλή κριτική. Έχει παρατηρηθεί ότι ο μέσος Αμερικανός ξοδεύει πάνω από 24 ώρες την εβδομάδα online. Για τους Millennials και τη Γενιά Z, αυτός ο μέσος όρος είναι 10 ώρες την ημέρα. Τόσο για την εργασία όσο και για το σχολείο. Επίσης, το 47% των Μillennials και της Γενιάς X δεν παρακολουθούν καθόλου τηλεόραση. Οι πωλήσεις περιοδικών και εφημερίδων συνεχίζουν να μειώνονται με ρυθμό περίπου 16% ετησίως.

Από την άλλη πλευρά, όμως, πραγματοποιούνται περισσότερες από 1 τρισεκατομμύριο αναζητήσεις online ετησίως. Η Google κατέχει το μερίδιο των 3,5 δισεκατομμυρίων από αυτά τα ερωτήματα. 8 δισεκατομμύρια βίντεο παρακολουθούνται στο Facebook κάθε μέρα και τα περισσότερα είναι από επιχειρήσεις. Πράγματι, οι περισσότεροι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα, υπηρεσίες ή οτιδήποτε θέλουν online. Μάλιστα, οι περισσότεροι από αυτούς δε θα ξεπεράσουν τις 5 πρώτες σελίδες των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Επομένως, δεν πρέπει να επαναπαύεστε απλώς στη διαδικτυακή σας παρουσία. Πρέπει να είστε ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές σας. Έτσι λειτουργεί το SEO για την επιχείρησή σας. Εάν η ιστοσελίδα σας είναι καλά βελτιστοποιημένη, τότε θα εντοπιστεί εύκολα από τους χρήστες όποτε αναζητούν μια λέξη-κλειδί σχετική με την επιχείρησή σας.

Από τα εστιατόρια έως τους γιατρούς, λογιστικά γραφεία έως γυμναστήρια, η σύγχρονη διαδικασία πωλήσεων ξεκινά διαδικτυακά. Ακόμη κι αν πρόκειται για κάτι που ένας φίλος μοιράστηκε μαζί σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το αποτέλεσμα μιας αναζήτησης ή ενός newsletter που λάβατε στα εισερχόμενά σας, όλα ξεκινούν διαδικτυακά. Όσο πιο κοντά είναι η επιχείρησή σας με την εμπειρία του πελάτη στο διαδίκτυο, τόσο πιο εύκολα αναπτύσσετε η επιχείρησή σας.

Η σημασία του digital marketing για την επιχείρησή σας

Είναι πλέον σαφές. Οι επιχειρήσεις στη σύγχρονη οικονομία χρειάζονται το digital marketing για να αντέξουν τον ανταγωνισμό. Το διαδίκτυο είναι το μέρος όπου βρίσκονται οι δυνητικοί πελάτες. Και εκεί δείχνουν ότι προτιμούν να τους προσεγγίσετε. Στο διαδίκτυο φαίνεται να είναι η αφετηρία της σύγχρονης αγοραστικής διαδικασίας.

Μπορεί να αντιλαμβάνεστε στο έπακρο την αξία του digital marketing στη σύγχρονη αγορά, αλλά αυτό δεν καθιστά εύκολη την εφαρμογή στρατηγικών που σας προσφέρουν την απόδοση επένδυσης (ROI) που αναζητάτε. Αφιερώστε χρόνο για να μάθετε πώς μπορεί να εφαρμοστεί στις απαιτήσεις της επιχείρησής σας. Αν χρειαστείτε μια κατευθυντήρια γραμμή ή διευκρινίσεις περαιτέρω αυτών που αναφέρθηκαν σήμερα, η ομάδα της Digital Future είναι πάντα πρόθυμη να σας κατευθύνει. Μπορούμε, επίσης, να αναλάβουμε για εσάς τις digital marketing τεχνικές που χρειάζονται για να αναπτύξετε την επιχείρησή σας.

Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας ώστε να σας κατευθύνουμε άμεσα στον δρόμο της επιτυχίας!